AÇISAL MOMENTUM

AÇISAL MOMENTUM


Gerekli malzemeler: Büro koltuğu (bürosit), halter (isteğe bağlı).

Büro koltuğu (bürosit): Dönme özelliği olan her hangi bir koltuk veya sandalye.

Halter (isteğe bağlı): Merkeze olan uzaklığı değişen ağırlığın çoğaltılması için.


Deneyin yapılması

Resimde gösterildiği gibi koltukta dönmeye başlayın, ellerinizi ve ayaklarınızı açın. Sonra ellerinizi ve ayaklarınızı gövdenize doğru çekin. Dönme hızınızın ne kadar artacağınızı göreceksiniz.

Ben evde denedim, harika! :)







Olay ne?

L - açısal momentumun korunması için, biz r’yi (kitlenin dönme eksenine olan uzaklığı) azaltırsak, W – açısal hızın yükselmesi gerekmektedir.

dI = r2 x dm

L=const(sabit)=IW

Burada:

I – eylemsizlik momenti (atalet momenti)

W – açısal hız

L - açısal momentum

m – kitle

r – her kitlenin dönme eksenine olan uzaklığı


0 yorum:

Yorum Gönder

Evde deney yapalım! :)

Merhaba, :)

Bu sitenin amacı size ev ortamında yapabileceğiniz birbirinden ilginç ve güzel deneyler sunmak.

Bu deneyler için gereken malzemeler evde bulabileceğiniz malzemelerdir. Bu deneyler genelde fizik, bazen de kimyayı uygulamalı öğrenmek, aynı zamanda eğlenmek için bir fırsattır :)

Evde deney yapalım

Saygılarla.

İzleyiciler